Em que mundo você vive?



Em que mundo você vive?
Essa pergunta veio de um amigo durante uma discussão em grupo.
Não lembro ao certo qual a discussão, mas lembro que essa pergunta me marcou.
Lembro também essa pergunta veio num momento que eu falava sobre pessoas e empresas que conheço que fazem coisas bacanas, sem ter o lucro financeiro como principal objetivo. Acho que devia ser uma discussão sobre ' todo mundo só pensa em dinheiro' .
Pensamos, obviamente e sem necessidades de explicação para tal.
Nem é pecado, nem crime buscar o lucro.
Mas perguntas como essa me preocupam, por saber quantas pessoas vivem em mundos paralelos fechadas a realidades que não se restringem a um grupo de pessoas engajadas, mas uma nova economia. Termos como economia criativa, empreendedorismo social ou voluntariado não aparecem por bonito. É fato e fato crescente e compartilhado. E ironicamente, aquele que não abrir os olhos para ver esse novo mundo, corre sérios riscos de diminuir lucro - causa mór desses tals.


Para VER:

• 83% of US consumers want products, services and retailers to support more causes. (Source: Cone Research & Insights, September 2010)
• 87% of UK consumers expect companies to consider societal interests equal to business interests. (Source: Edelman, November 2010)
• In 2006, ‘strong financial performance’ was the third most important factor for US consumers in determining corporate reputation. By 2010, financial returns had fallen to the bottom of Edelman’s rankings, while ‘transparent and honest practices’ and ‘company I can trust’ were the two most important. (Source: Edelman Trust Barometer, 2010)
• 80% of US consumers said cause marketing made them likely to switch brands, and 19% were willing to pay more for a pricier brand that participated in a positive social or environmental cause. (Source: Cone, September 2010)
• 78% of Indian, 77% of Chinese and 80% of Brazilian consumers prefer brands that support good causes, compared to 62% of global consumers. (Source: Edelman, November 2010)
• 71% of people “make it a point to buy brands from companies whose values are similar to my own.” (Source: Young & Rubicam, August 2010)
• 49% of US adults share content online at least once a week. (Source: CMB, September 2010)
• On Facebook alone, more than 30 billion pieces of content (web links, news stories, blog posts, notes, photo albums) are shared each month. (Facebook, October 2010)
• 40% of Facebook users who become fans do so to receive discounts and promotions. (Source: ExactTarget, August 2010)

Fonte: Trendwatching

Comentários

Postagens mais visitadas